over The Bullet

 

The Bullet, een verhaal ontsproten uit het brein van het creatieve koppel Kevin en Liesbet

Kevin, reeds jaren actief in IT en daarbij vooral betrokken bij de implementatie van e-commerce projecten is tevens een fervent wielerliefhebber. Hij had zin om zijn creatieve kant wat meer aan te spreken en bovendien wou hij zelf eens de webshop-uitbater zijn in plaats van de technische partner.

Liesbet is  licentiate in de schilderkunst en tevens een gedreven loopster. Ook zij wou al jaren een online business opstarten. Aan haar creatieve inbreng in dit verhaal is er dan ook geen enkele twijfel.

Vanuit deze insteek lijkt het al bijna een logisch gevolg dat het combineren van al deze passies moest leiden tot het creëren van een online verkoopplatform waarbij unieke en subtiele ontwerpen op een mooie lijn aan vrijetijdskleding aan de man/vrouw kunnen worden gebracht.

Ontwerpen die steeds een link hebben met de sport. In eerste instantie werd gefocust op gekend terrein, namelijk het wielrennen en snel erna het lopen. Het lijkt ons ook niet onlogisch dat zwemmen hier nog zal aan toegevoegd worden aangezien we in onze zeer dichte familie een paar begenadigde triatleten hebben.

Maar The Bullet wenst zich zeker niet te beperken tot deze sporten dus wie weet wat de toekomst nog zal brengen ….

Bij het op zoek gaan van een goede merknaam, zochten we het vooral in de bijnamen van gekende sporters. Een zoektocht die achteraf gezien nog niet zo evident was om niet in het vaarwater te komen van reeds ingenomen domeinnamen of merknamen. Uiteindelijk kwamen we bij The Bullet uit, een naam die dynamiek en snelheid uitstraalt met een grote impact en tevens verwijst naar “The Baltimore Bullet”, de bijnaam van Michael Phelps die als Amerikaans zwemmer meermaals gouden medailles weg kaapte op de Olympische Spelen.